Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/theme/orangewhite/config.php on line 9
MI: Blogid

Anu-Mall Naarits

Leht:  1  2  3  4  5  6  ()
RSS

Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/lib/weblib.php on line 1518
Anu-Mall Naarits Pilt
Postitas: Anu-Mall Naarits - esmaspäev, 24 mai 2010, 06:04
Kõigile maailmas

Olin selgelt üllatunud, kui Ivar tuli mu käest nõu küsima. Kuidas turundada linnulaulu, mida ta on aastate jooksul lindistanud ja plaadistanud. Isegi kui olen elus pidanud mõtlema välja turundusstrateegiaid väga paljudele valdkondadele, siis linnulaulu teema võttis esialgu sõnatuks.

Hakates teemat aga täpsemalt lahkama selgus, et maailmas on ka palju teisi loodushelide lindistajaid, kuid Ivari omad on teistest seetõttu erinevad, et tegemist ei ole mitte nn looduse aabitsa moodi lindistatud juppidega erinevate häälte tundma õppimiseks, aga hoopis pikkade, kogu plaadi ulatuses kestvate ülesvõtetega, mil looduses põimuvad erinevate lindude, loomade, ilma jne ehk võttekoha kogu keskkonna hääled.

Kuna seni oli Ivari lindistuste kasutajaid olnud väga erinevates valdkondades alates spaadest, kontoritest ja koolidest ning lõpetades eraisikutega, siis turundajana oli minu soovitus pigem fokusseerida ühele kindlale valdkonnale ning peale korraliku kandepinna saavutamist liikuda järgmistesse segmentidesse.

Analüüsides erinevate võimalike sihtgruppide vajadusi, nende suurust ja ligipääsemise võimalust, tuli välja, et mitte linnulaulufännid, vaid hoopis muusikaterapeudid võiks olla esmaseks sihtgrupiks. Selgus, et Ivar oli ka kirjutanud uurimistöö loodushelide mõju teemal. Muusikaterapeutidest arvamusliidrite toel on lihtsam liikuda edasi ka suurde “wellness”-segmenti.

Analüüsides seni müüdud plaatide edu selgus ka, et nagu muudes valdkondades, annab tuntus olulise eelise. Ööbikulaul, vist kõige populaarsem linnulaul meie piirkonnas, on ka Ivari kollektsioonis olnud bestseller. Erinevate lindistuste turundamise riskide mõistmine aitab tal vältida suure plaadivaru tellimist vähemtuntud ja ülimalt erilistes ning seega ka aeglasemalt liikuvates lauludes.

Kui Ivar senini müüs oma plaate pigem esoteerikaga seotud kohtades, siis mõeldes muusikaterapeutideni jõudmise viisideni, on pigem oluline otseturundus muusikaterapeutide ühingute kaudu. Seda on aga hea teha koos esinemistega eriala-konverentsidel ning erinevate loodushelide mõju kaardistavate uuringute publitseerimisega.

Kindlasti on maailmas veel huvitavaid valdkondi, mida turundada, kuid linnulaul on minu jaoks olnud üks huvitavamaid mõtteharjutusi.

http://www.teraapia.com/?topic=89&pr=35

[ Muudetud: esmaspäev, 24 mai 2010, 06:19 ]

Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/lib/weblib.php on line 1518
Anu-Mall Naarits Pilt
Postitas: Anu-Mall Naarits - reede, 19 märts 2010, 04:12
Kõigile maailmas

Saan aru, et Tallinna turundamiseks on raha vähe, kuid Tallinna tutvustav kampaania Rootsis tekitas minus mitmeid kahtlusi. Pressiteates http://www.infoturism.ee/est/uudis.php?id=7337&cat=28 räägitakse sellest, et aprillis seitsme päeva jooksul korraldatavas veebikampaanias kasutatakse lisaks Facebookile ja Adwordsidele ka portaale destination.se, aftonbladet.se, expressen.se, svd.se ja dn.se. Need juhivad tõenäoliselt kampaanialehele www.semester.tallinn.ee

Eestis oleks selline kampaania ülesehitus üsna OK, sest kasutatud on ju suurimate päevalehtede portaale (aftonbladet ja expressen = ca Õhtuleht, svd = ca Päevaleht ja dn = ca Postimees) ning ühte broneerimissaiti. Samas aga Rootsis, mis on Eestist oluliselt suurema turg, tuleb palju täpsemalt segmenteerida.

Kui interneti kampaanialehel on selge suunitlus ca 35+ mindsetiga naistele (spaa, toit, shopping ja kultuuriüritused), siis seda enam tekitab küsimusi kommunikatsioonikanalite valik. Ca 35+ naisi ei ole mõtet minna püüdma päevalehtede portaalides!

Rootsis on mitmeid suunatud väljaandeid, kus võiks saavutada oluliselt parema tulemuse. Selles vanuses ja mindsetiga naistele on suunatud ülipopulaarne www.amelia.se ja www.tara.se, mida saaks toetada Rootsi suurim reisiajakiri www.alltomresor.se, mille aluselt teevad paljud otsuse, kuhu reisida. Alles peale seda jõutakse broneerimisportaalini. Tõepoolest, kui raha on, siis võib näpuotsaga lisada Aftonbladetit või Expressenit, kuid enamus investeering peaks ikka väga konkreetselt sihitud olema.

Minu arvates on mittesegmenteerimine üks Eesti turundajate suurimaid probleeme. Oleme ju harjunud, et Eesti turg on nii väike, et segmenteerida pole tihti mõtet. Samas suurematel välisturgudel, kus meedia hinnad on kümnetes kordades suuremad kui Eestis, on turu segmenteerimine ning oma sihtgrupile täpselt suunatud lähenemine absoluutselt kriitilise tähtsusega. Seega, tähelepanu enne, kui hakkate välisriikides kampaaniad tellima ja meediaplaane kinnitama!

[ Muudetud: reede, 19 märts 2010, 04:37 ]

Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/lib/weblib.php on line 1518
Anu-Mall Naarits Pilt
Postitas: Anu-Mall Naarits - neljapäev, 11 märts 2010, 01:47
Kõigile maailmas

Gekokuubik, sebrakood, puujälg... Mis on kõigel sellel aga pistmist uuenenud Eesti Ekspressiga? "Ökoloogiline", väidetakse reklaamis. See peab paika nende vahvate reklaamfotode puhul, kus on kokku sulatatud geko ja ruubiku kuubik, sebra ja triipkood, liblikas ja raamat. Aga Eesti Ekspressi kohta?

Loomulikult, uus formaat on loodussõbralik oma paremini põleva paberi poolest. Ning loogikavaba ei ole ju Ekspress kunagi olnud.

Vormimuudatus on suurepärane viis taas kord väljaanne tähelepanu keskpunkti tuua. Samas võiks siiski praegustel rasketel aegadel võtta sellest maksimumi reklaamis kommunikeerides taas kord oma positsiooni ning rõhutades väärtusi, mille eest seistakse. Teame Eesti Ekspressi kui tõekuulutajat ja tõelist arvamusliidrit, intrigeerivat, julget ja jõulist väljaannet. Seda oleks meile võinud järjest enam hoogu sisse saav reklaamikampaania mingist uues võtmes ju öelda.

Aga "ökoloogiline" kui kandev märksõna? Näitab küll soovi liikuda trendiharjal, kuid kas see ongi nüüd tõepoolest uuenenud Eesti Ekspressi kandev väärtus?

PS Esmane pilk reklaamile tekitas kahtluse, et Eesti Ekspress on ühinenud Maalehega.


Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/lib/weblib.php on line 1518
Anu-Mall Naarits Pilt
Postitas: Anu-Mall Naarits - esmaspäev, 15 veebruar 2010, 02:03
Kõigile maailmas

Minu muljed laupäevasest õpilasfirmade laadast Kristiine keskuses on üle ootuste positiivsed: Junior Achievement’i korraldatud ürituse tase on oluliselt kasvanud. Kuigi juba tore on see, et noored mittemidagitegemise asemel katsetavad ettevõtlusega, siis eriti rõõmustavad aga need, kelle tooted Tallinna ühes tippkaubanduskeskuses oma nutika idee ja hea kvaliteediga silma hakkasid.

Minu eriliseks lemmikuks kujunes Lõuna-Eestist Varstu kooli poiste poolt valmistatud mootorratta osadest küünlajalg, millest üks ka mu elamist valgustamas on. Silma jäid ka kasutatud kohvipakenditest tehtud kandekotid Saku Gümnaasiumi tüdrukute poolt. Kuigi idee pole väga uudne, siis kottide kvaliteet avaldas muljet. Selle asemel, et ise ise õmmelda, olid nad julenud palganud selleks professionaalse õmbleja. Ja see tasus ära!

Tuletades meelde eelmiste aastate õpilasfirmade edulugusid valemivihikutest ja pehmetest helkuritest, tuleb tõdeda, et tulevikus leiva lauale toovad need ideed ja lahendused, mis on erilised, silmatorkavad ning suurepäraselt teostatud. Konkureeritakse ju paljude klientidele hädavajalike kulutuste hulgas ning äris õpilastele allahindlust ei tehta.

Märksõnad: õpilasfirmad
[ Muudetud: esmaspäev, 15 veebruar 2010, 02:03 ]

Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/lib/weblib.php on line 1518
Anu-Mall Naarits Pilt
Postitas: Anu-Mall Naarits - pühapäev, 7 veebruar 2010, 03:23
Kõigile maailmas

Ma olin tõenäoliselt ainus, kes Päevalehe Investeerimise lisalehel selle reklaamteksti lõpuni lugeda jaksas. Ja seda mitte seetõttu, et tihedas kirjas pooleleheküljeline reklaam mind eriliselt paelunud oleks, vaid jahmatusest, et nii tõepoolest teebki üks uus reklaamigrupp endale reklaami.

Originaaltekst on siin muutmata kujul.

„Uus. Tugev. Innovaatiline. Energiline. Ja liiga busy, et endale web teha

Kes ei reklaami, see ei söö!

Arvatavasti, kulla firmaomanik, oled Sa kuulnud nüüdseks juba sada tuhat korda seda ütlust: praeguses madalseisus on õige aeg reklaamida! Seda öeldakse ja sellest räägitakse, aga seda ei põhjendata. Mõtlesime, et annaks siis sellele väitele ka põhjenduse. Nimelt on firmad praegu hakanud kokku hoidma just reklaamikulude pealt. See ei ole väga mõistlik mitmel põhjusel: esiteks – inimesed hakkavad otsima Sinu tootele või teenusele alternatiivi, kui nad sellest enam ei kuule; teiseks – praegusel ajal kui reklaame on vähem, saad sa sama raha kulutades suurema arvu kontakte kui varem. Miks?

Sellepärast, et teised reklaamid ei konkureeri sinu omaga! Nii lihtne see ongi ja üpris loogiline ka, aga mõtlesime, et seletame selle ikkagi lahti.

Uus ajastu reklaamis

Me peame tänama evolutsiooni selle eest, et inimene on muutunud sotsiaalseks loomaks erinevalt näiteks iguaanidest. See tähendab seda, et inimene otsib väljundit öelda, mida ta arvab asjadest, otsib inimesi ja kontakte, kes teda kuulaks ja temaga suhtleks ning ootab enda kaasamist ja personaalsust. Selleks on meil tänapäeval olemas toredad vidinad nagu Twitter ja Facebook. Facebook on nüüdseks võtnud Eestis tuurid üles ning kasutajaskond kasvab iga päev metsikult. Ka Twitter püsib veidi aeglasema tempoga Facebooki sabas. Miks me räägime sotsiaalvõrgustikest, kui me oleme reklaamigrupp? Selle samas lauses sisaldub vastus ka küsimusele. Tänapäeva parim reklaam on selline, mis kaasab inimest. Hinnapommid ja massilised allahindlused on igapäevased, aga see, et inimene tunneks ennast kutsutuna ja oodatuna osa võtma millestki, mis võib olla talle lühemas perspektiivis kasulikuks osutuda, on nüüdne trend ning edukate firmade turunduskampaaniate alus. Miks lühemas perspektiivis? Sest inimene pole looduse programmeeritud mõtlema ette, mis saab aasta või kolme pärast. Tänapäeva inimene on kärsitu. Tee katse: paku oma kolleegile valik kas ta soovib 500 krooni täna või 1000 krooni aasta pärast. Vastus näitab, kuidas praegune ajastu on inimese programmeerinud käituma.

Innovaatilisus

No meie artikkel seekord kubised klišeedest. Innovaatilisus on sõna, mis on paari aasta jooksul saanud käibefraasiks. Aga sellel on ka reaalne põhjus – kui teete midagi, siis tehke nii, nagu enne pole tehtud! Eesti inimene suudab väga kiiresti harjuda uute lähenemistega. Nagu ütles Henry Ford „Kui ma oleksin küsinud, mida mu kliendid soovivad, oleksid nad vastanud, et kiiremat hobust!“

Niisiis, nüüd kõik rõõmuga Twitterisse ja Facebooki oma firmadele kontosid looma ja helistage või mailige meile, kui soovite, et aitaksime teid kampaaniatega! Jõudu, jaksu ja edu teie tegemistes!“

Kui jaksasid lõpuni lugeda, siis tõenäoliselt oled minuga nõus järgmises:

1. Selle reklaami mõtte oleks võinud võtta kokku kolme lausesse: „Praegusel ajal on hea reklaamida, sest paistad konkurentide hulgas paremini silma. Sotsiaalvõrgustikud on kiiresti kasvav trend, Facebookis ja Twitteris saab klientidega personaalselt suhelda ja neid kaasata. Tuleb teha erilisi asju.“

2. Uue tulijana on äärmiselt oluline end täpselt positsioneerida ning keskenduda oma eripärale, mitte üritada ettevõtteid veenda lihtsalt rohkem tarbima. Tavalisel juhul aitab selline kogu kategooriat kasvatav üleskutse pigem turuliidritel müüki kasvatada.

3. Uue toote või teenuse turuletoomisel on oluline huvi ja usaldusväärsuse tekkimine. Teada on tõde, et kingsepal pole kingi, kuid peab olema näha, et vähemalt kontsaplekke on ta ikka vahetanud.

[ Muudetud: pühapäev, 7 veebruar 2010, 04:02 ]

Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/lib/weblib.php on line 1518
Anu-Mall Naarits Pilt
Postitas: Anu-Mall Naarits - pühapäev, 31 jaanuar 2010, 12:23
Kõigile maailmas

Peale paarikümne müüjakandidaadi intervjueerimist jäi mulle mulje, et paljud Eesti kaubanduse ettevõtetest on võtnud tööle poodide juhatajad, kelle tööaeg on E-R 9-17. Samas on aga kaubanduskeskuste poed tihti lahti õhtul üheksani ja sama ka nädalavahetustel.

Kuigi kõik teavad, et enamus müüki toimub peale töisel ajal ja nädalavahetustel, siis miks ei ole poodide juhatajad just sellel ajal tööl? Tööaja planeerimisel ütleb ju talupoja mõistus, et mida suurem potentsiaal ja tihedam võimalike ostjate külastamine, seda profimad müüjad peaksid olema tööl. Ja kes veel peaks olema oma professionaalsusega eeskujuks kui mitte juhataja?

Jack Mitchell oma tunnustatud raamatus „Kallista oma klienti“ on isegi nimetanud laupäeva The Game Day, kus kõik töötajad ja mitte ainult müüjad peavad keskenduma klientide teenindamisele. Kogu eelnev nädal on nagu treening sel laupäevasel võistlusel võidu võtmiseks. Me aga ei kujuta ette, et nädala tähtsaima võistluse ajal on treeneril vaba päev.

Kuna minu intervjueeritavad olid valdavalt nendest kauplustest, mis tänaseks on oma töö lõpetanud, siis ehk oleks selle nüansi jälgimine nende poodide eluiga pikendanud?


Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/lib/weblib.php on line 1518
Anu-Mall Naarits Pilt
Postitas: Anu-Mall Naarits - laupäev, 30 jaanuar 2010, 12:11
Kõigile maailmas

Olin rõõmsalt üllatunud saades ühelt oma lemmiksaidilt üleskutse ühineda nende fänniprogrammiga. Iga ostu eest, mille nad saavad minu lehekülje kaudu pakuvad nad 20% tasu. Näiteks Skype annab 25% müügist, kui saadad oma kodulehe kaudu neile ostjaid.

Kui näiteks 1996 aastal Amazon oma fänniprogrammiga alustas, siis arvati, et see võikski olla internetireklaami üks põhilisi mudeleid. Praeguseks on Amazonil oma programmis üle 500 000 liikme.

www.100best-affiliate-programs.com pakub kõige populaarsemateks fänniprogrammide turgudeks reisid, veebimajutuse, kasiinod, krediitkaardid, tutvumisteenused, tervise, muusika, e-raamatu jms valdkonnad.

Mulle tundub, et kui jälgida klassikalist loogikat, siis võiksid sellisest turunduse lähenemistest kas siis online või offline võita kõik valdkonnad, kus on toote või teenuse valikul on oluline kellegi soovitus. Niisiis täienduseks eelnevalt mainitud valdkondadele julgeksin lisada restoranid, konsultandid, moetooted, tehnika, mille ostul on soovitusel väga tugev roll.

Kuna tasumine toimub vaid reaalsete tehingute eest, siis on nii võimalik leida kõige efektiivsemad koostöökohad ilma riskita lihtsalt bännerile klikkimise eest raha kulutada müüki saamata.

[ Muudetud: laupäev, 30 jaanuar 2010, 12:21 ]

Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/lib/weblib.php on line 1518
Anu-Mall Naarits Pilt
Postitas: Anu-Mall Naarits - laupäev, 23 jaanuar 2010, 12:45
Kõigile maailmas

Mitmel viimasel turunduskoolitusel on kuumaks diskussiooniaineks olnud „konks“ ehk sisenemistoode, mis on kliendile lihtne ja soodne kasu, millest on raske keelduda. Paljud ettevõtjad on jäänud mõtisklema selle üle, mis võiks olla nende puhul selline konks, mis paneb telefoni lakkamatult helisema või ummistab mailboxi tema tootest või teenusest huvitatud klientidest.

Minu arvates on Manpower leidnud elegantse lahenduse karjääripäevade näol, mis töötab personalivahendaja mõlema sihtgrupi, nii värvatavate kui ka värbajate jaoks:

„EKA tudengil on eelnevalt valik erialaga seonduvaid „tööpakkumisi“, milledest ta valib enda jaoks kõige huvitavama ja vastavalt sellele valmistab ette kandideerimisdokumendid ning tuleb „tööintervjuule“.
Tudengid saavad personaalselt tagasisidet personalijuhtidelt ja nõuandeid, kuidas paremini ennast tööintervjuul esitleda, millele rohkem tähelepanu pöörata (teadmised, oskused, kogemused) ja mida pigem vältida nii paberitel kui intervjuul. Osalemine tasuta!“

Mis on Sinu ettevõtte konks?

Märksõnad: turundus, sisenemistoode
[ Muudetud: laupäev, 23 jaanuar 2010, 12:46 ]

Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/lib/weblib.php on line 1518
Anu-Mall Naarits Pilt
Postitas: Anu-Mall Naarits - reede, 22 jaanuar 2010, 01:49
Kõigile maailmas

Eilsetest päevauudistest teles jäi silma ReUse Republic oma mõttega taotleda käibemaksu alandamist uus/taaskasutustoodetele. Minu meelest on see hea PR-i näide mitmel põhjusel. On ju tavaliselt on väikefirmadel väga raske ükskõik missuguse meediakanali uudisekünnist ületada veel keerulisem aga millegi positiivsega ülimalt konkurentsitihedasse telesse pääseda.

ReUse Republik on aga leidnud idee, mis on aktuaalne ja piisavalt suur, et huvi äratada. Lisaks on nad suutnud soovi käibemaksu alandamise 20-protsendilt üheksale televaatajale hästi välja mängida.

Niisiis, väikefirmad, kes te näete PR-i vajadust, võtke eeskuju!

1. Idee, millele tähelepanu soovite peab olema kulmu-kerkima-panevalt suur ja aktuaalne.

2. Ärge kartke seista asjade eest, mis ei ole realistlikud ja saavutatavad. Uudsus on olulisem.

3. Otsige viisi, kuidas kasutada prominente: nii sõbraks kui ka vaenlaseks. Igal juhul müüb see uudisena paremini.

4. Ja üldse, konflikt on ikka põnevam kui koostöö.

5. Mõelge, kuidas see idee teha atraktiivseks just teile soovitava kanali jaoks. Kui see on tele, siis peab olema midagi põnevat katteplaanideks filmida, kui see on ajaleht, siis aidake fotograafil saada põnev foto.

6. Ärge hoidke oma seisukohti endale: kui teil on häid mõtteid, kuidas maailma parandada, siis kindlasti väljendage neid. Selle töö tulemusena võite avastada ühel hetkel, et teist on kujunenud selle ala arvamusliider.


Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/lib/weblib.php on line 1518
Anu-Mall Naarits Pilt
Postitas: Anu-Mall Naarits - teisipäev, 19 jaanuar 2010, 12:16
Kõigile maailmas

Mõnus medaliline suusaelamus Otepäält on selja taga, kuid nii mõnegi jaoks jääb kripeldama mõte: mis oleks olnud siis, kui suur osa suusatippudest siiski kohal oleks olnud? Nooruke suusatuur ja olümpiaaasta lähenevad väljakutsed on meie koduse, küll tipptasemel korraldatud võistluse, positsioneerinud mõningate kriitikute arvates lausa „külavõistluseks“. See on valus seis iga turundaja jaoks.

Analoogne on klassikaline Pepsi ja Coca võitluse näide, kus Pepsi oma „for the new generation“ lähenemisega positsioneerid Coca joogiks „for the old generation“. Või Riia käitudes Baltikumi metropolina positsioneeris end kui Baltimaade pealinn lükates Tallinna ja Vilniuse automaatselt teisejärgulisteks „mittepealinnadeks“.

Turundaja jaoks on see õudusunenägu. Niisuguse konkurendi poolt positsioneerimise ohvriks võib ootamatult saada igaüks. Mida sellises olukorras teha?

Minu arvates on üheks parimaks mõttelõngaks siin Al Ries ja Jack Trouti positsioneerimise teine reegel: kui sa ei saa olla esimene omas kategoorias, siis loo uus kategooria, kus Sa oled esimene.

Otepää MK etapp kui parim koht (ja aeg) koondiste katsevõistluste korraldamisel enne suurvõistlusi; Tallinn kui Läänemere disainipealinn vms.

Kindlasti aitab niisugust kiirreageerimist nõudvat olukorda vältida brändi positsioneerides sellise positsiooni otsimine, mis on nii suur, et suurem enam olla ei saa. Olgu selleks siis Eesti esimese asemel Euroopa esimene või moevaldkonna asemel loomemajandusest rääkimine või õlleturu asemel joogitööstuse rõhutamine.

Ainus konks on sellise positsiooni tõsiseltvõetavus. Kas sisu ikka kannab välja?

[ Muudetud: teisipäev, 19 jaanuar 2010, 01:02 ]
Leht:  1  2  3  4  5  6  ()