Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/theme/orangewhite/config.php on line 9
MI: Blogid

Kadri Kangro

RSS

Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/lib/weblib.php on line 1518
Kadri
Postitas: Kadri Kangro - neljapäev, 25 märts 2010, 09:41
Kõigile maailmas

Tere!

Et saaks hinnata asjade kulgu peab võrdluspunkt paigas olema. Lähtestame kellad!

Minu imetlus kuulub inimestele, kes suudavad halvas olukorras ilma luiskamata rääkida asjast selliselt, et olukord ei näigi väga sant. See mõjub emotsionaalselt turgutavalt. Nii kui sõnade lummus on kadunud, taastub kahjuks eht-eestlaslik kriitika ja realistlik (mis meile omaselt tähendab pigem pessimistlik) olukorra mõistmine. Nuta või naera aga viimane sügis-talv on olnud Häärberile väga suur katsumus – lisaks varasema sihtgrupi äralangemisele ka äärmiselt rasked ilmastikuolud (loe: suured küttekulud).

See äralangenud sihtgrupp oli buumiajal hästi elanud inimesed, kes armastasid tähtpäevi väljaspool kodu pidada. Peamiselt erakliendid, sest suuri üritusi meile ei mahu (majutuskohti kuni 25). Varasemad sügistalvised madalhooajad elati üle just ööbimisega ürituste najal. Hinnaklass oli pigem odav. Seega – lihtne peopidamise koht. Lisaks suvised Pärnu rannaturistid.

Nii masu kui ka ümberpositsioonimine omavad mõlemad tugevat mõju meie kliendimahtude vähenemisele. Vanad kliendid ei jaksa enam teenust tarbida (ja tõenäoliselt pole ka eriti huvitatud), uus sihtgrupp pole veel meid leidnud.

Numbrid ja tegevusnäitajad on nii väikesed, et ma pole kindel, et ekraani resolutsioon neid isegi eristada suudab. Viimase kolme kuu keskmine külastajate arv on ca 60. Kusjuures arvesse läheb ka detsember, mis oli pühade tõttu oodatult pisut töisem kuu. Veebruar oli külastajate arvult eriti kahvatu – 22, samas oli veebruaris käive ühe külastaja kohta 1,8 korda suurem, kui detsembris. Põhjus lihtne, veebruaris olid mitmepäevased külastajad. Siit ka esimene komistuskivi – kuidas korjata üles statistikat, et see annaks selgelt interpreteeritava tulemuse. Kas lugeda kokku ööbitud ööd aga siis ei mahu statistikasse päevased külastajad, kas lugeda kokku külastajad sõltumata nende viibimise ajast – siis satuvad võrdlusesse paaritunniste õpitubade külastajad koos mitmepäevaste külastajatega. Turundus on ju suunatud mõlemale - püüda rohkem kliente ning seejärel suunata nad võimalikult rohkem teenuseid tarbima. Tegelikult on hetkel valim siiski nii väike, et mitmeks grupiks lahterdamine ja keskmiste arvutamine muutub küsitavaks. Ainuüksi usutavamate keskmiste näitajate tarvis tuleb mul suurendada klientide arvu ja pakutud teenuste mahtu naeratab

Meditsiinis on välja mõeldud casemixi süsteem DRG (diagnoosis related groups), mis sisaldab endas seoseid ja algoritme, mille abil ühendatakse haigusjuhud nende kõige olulisemate karakteristikute järgi kliiniliselt pildilt ja ressursikult homogeensetesse gruppidesse. Ikka selleks, et oleks lihtsam hinnata asjade seisu ja arenguid. Peaks midagi sarnast ka enda mikromudeli kohta välja nuputama ….

Selge on see, et külastajate statistikat tuleb detailsemalt koguda ja paremini süstematiseerida ning analüüsida. Aga see ongi ju Anu poolt antud üks nõuanne – analüüsi oma tegevust! Järelikult on üks selge tegevus juba teada.

Lisaks füüsiliselt kohale tulnud külastajatele on huvitav jälgida ka virtuaalkülastajaid. Õnneks selles osas aitab Google Analytics. Praegused üldised näitajad on sellised:

Kodulehe keskmine külastajate arv (viimase kolme kuu andmetel) on 517 ning külastusi keskmiselt 758, keskmiselt viibitakse lehel pisut üle 2 minuti. Umbes 70% külastajaid jõuab lehele suunamiste kaudu, 20% tulevad lehele otse ja umbes 10% otsingute kaudu. GA võimalused näivad olevat väga mitmekülgsed ja numbreid saab nii ja naapidi välja võtta. Mida siis vaadata ja mis on oluline teada? Blogi külastuste arv on suurem – ca 2000 külastust kuus aga kuna blogil on peal üks teine „lugeja“, siis sealt on keeruline täpset statistikat välja võtta.

Siit koorus järgmine oluline tõdemus – isegi kui detailsed algandmed on olemas, on neist vähe kasu , kui sa ei tea, mida nendega peale hakata ehk kui eesmärk puudub.

Minu esimese eksperimendinädala teema on – PLANEERIMINE. Selle nädala lõpuks peaks valmima turundusplaan koos eesmärkide, tähtaegade, tegevuste ja mõõdikutega. Kui eesmärgid on paigas, siis saab alguse juurde tagasi tulla – milliseid andmed ja millisel kujul on vaja, et jälgida minu turundustegevuse arenguid (lootuses, et tegu pole taandarenguga).

Nagu Heiki juba soovitas, lisan siia lõppu oma nägemuse Anu nõuannete järjestusest, mida läbi käima hakkan. Täpsemad tegevused ja tulemused lisan jooksvalt ca 4 nädala jagu ette.

Nädal

Teema

Tulemus

1

22.03 – 28.03

Planeeri

Turundusplaan (eesmärgid, tegevused, mõõdikud, andmed, eelarve)

2

29.03 – 4.04

Mõõda kodulehe tulemuslikkust

Google analyticsi hingeelu on selge. Loodud on GA tööriistad kodulehel toimuva hindamiseks. Plaan, milliseid veebimõõdikuid jälgida ning kui sageli seda teha.

3

5.04 – 11.04

Vajaduste analüüs

Konkurentide kaardistamine ja analüüs. Koostatud ja edastatud küsimustik (potentsiaalsetele) klientidele.

4

12.04 – 18.04

Tasakaalusta sortiment

Veebis on väljas uus teenuste loend ja hinnakiri

5

19.04 – 25.04

Loo strateegilisi partnerlusi

Vastused küsimustele: Kes on partnerid ja kuidas me saame teineteisele kasulikud olla. Võetud esimene kontakt nendega.

6

26.04 – 2.05

Rosinad

7

3.05 – 9.05

Kliendilojaalsusprogramm

8

10.05 – 16.05

Müü!

9

17.05 – 23.05

Rahulolugarantii

10

24.05 – 30.05

Kutsu tagasi

11

31.05 – 06.06

Facebook ja Twitter

12

7.06 – 13.06

Foorumid

13

14.06 – 20.06

Arenda oma töötajaid

14

21.06 – 27.06

Uudiskirjad

15

28.06 – 4.07

Motivatsioonisüsteem

16

5.07 – 11.07

Koolita potentsiaalseid kliente

17

12.07 – 18.07

Mentorlus

18

19.07 – 25.07

Koostöö ekspertide ja arvamusliidritega

19

26.07 – 1.08

Koolita koostööpartnereid

20

2.08 – 8.08

Sõnum ja konks

21

9.08 – 15.08

Koostöö partnerite klientidega

22

16.08 – 22.08

Uudiste saatmine

23

23.08 – 29.08

Seisa valdkonna arengu eest

24

30.08 – 5.09

Esine

25

6.09 – 12.09

Networking

26

13.09 – 19.09

Arvamusavaldused meedias

27

20.09 – 26.09

Paku sisu saatesse

28

27.09 – 3.10

Korralda võistlusi ja teste

29

4.10 – 10.10

Küsi soovitusi

30

11.10 – 17.10

Jutusta lugusid

31

18.10 – 24.10

Loo blogi

32

25.10 – 31.10

Kuula veebi

33

1.11 – 7.11

E-maili signatuur

Üldine eesmärk:

Madalhooajal 170 külastust kuus

Kõik kommentaarid ja ettepanekud on väga teretulnud!

Järgmise postituse teema: turundusplaan

Päikeselisest hommikust tervitustega!

Kadri Kangro

www.haarber.ee

33NTT eksperiment ka Facebookis

[ Muudetud: neljapäev, 25 märts 2010, 10:06 ]