Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/theme/orangewhite/config.php on line 9
MI: Blogid

Kadri Kangro

RSS

Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/lib/weblib.php on line 1518
Kadri
Postitas: Kadri Kangro - teisipäev, 30 märts 2010, 05:09
Kõigile maailmas

Eelmise teema kokkuvõtteks:

Statistika kogumine – parandasime külastajakaartide infot. Nüüd näitavad need detailsemalt, mis laadi külastajaga on tegu. Samuti korrigeerisime info talletamise süsteemi ja lisasime iga külastajakaardi juurde nn.vaikimisi ankeedi, mida täidab personal suheldes kliendiga. Meie tubli raamatupidaja ülesandeks jääb kõikide külastajakaartide ja ankeetide sisestamine, (esialgu) Excel faili seniks, kui leiame mõne sobiva vabavara.

FB-seinale täienduseks. Hannes tõi FB seinal välja asjad, mis on olulised ja mis tekitavad esmamulje. Ma arvan, et tema kommentaari juurde sobiks kenasti üks lõik kliendi kirjast:

Tegelikult olid internetis pildid veits vähem müüvad kui teie maja tegelikult on. Ilus maja on teil, aga internetis jäi kuidagi teine pilt. Kohal käies oli palju parem ja seepärast teie kasuks ka otsustasin.

Esimese nädala teema: turundusplaan

Eelmine (ehk eksperimendi esimene) nädal pidi mööduma turundusplaani koostades. Olen seda ju varemgi teinud (viimati vähem kui aasta tagasi) aga nüüdseks on taustainfo kuidagi hoopis teistsugune. Olukord näib teine.

Turundusplaanist üksi on vähe, kui sellele ei järgne reaalseid tegevusi ning plaani jälgimist ja korrigeerimist. Minu varasem turundusplaan oli igati eeskujulik ja poliitiliselt korrektne aga miskipärast ei ole see reaalsuseks saanud. Situatsioon meie ümber on pidevas ja kiires muutumises, seega muutub põhjalik turundusplaan päris ruttu hapuks. Kas siis on mõtet üldse plaani teha? Kindlasti on, kui on jõudu seda pidevalt jälgida ja arendada. Väikeettevõtjal sageli seda jõudu pole. Argipäev on pisimuredega trügib uksest-aknast sisse ning väga lihtne on tegevust nimega „turundusplaani jälgimine“ sujuvalt edasi lükata.

Kuna ma tean ette, et mul pole õrna aimugi, mis lähima aasta jooksul minu ümber juhtuma hakkab ja mis faktorid minu tegevust mõjutavad, siis seekordne turundusplaan sai täpselt 2 lehekülge pikk (Selline, et julgeks seda ka kiiremal ajal ette võtta ning aitaks meelde tuletada, milleks see koostatud sai).

Väike ettevõtte saabki vastu pidada tänu oma kiirele reageerimisvõimele ja kuidagi mõttetu tundub seda eelist piirata enda seatud raamidega (a’la meie sihtgrupp on see ja me saavutame ajaks x turunišis osakaalu y ja selleks teeme me seda ja toda). Näiteks eelmisel sügisel tuli mul teha hinnapakkumine ülipikale kogu maja täitvale majutusele. Kahjuks see rahvusvaheline ettevõtte, kes tahtis majutada meil oma töötajaid, ei võitnud hanget ja tehing jäi seetõttu katki. Sellisel hetkel sa heidad kõrvale oma imeilusa turundusplaani tõed ja lähtud sellest, et võimalik on saada arvestatavaks perioodiks stabiilsus. Antud olukorras olnuks vaja kõrvale mõelda plaan B, kuidas olla jätkuvalt atraktiivne oma seniste külastajate ja sihtgrupi jaoks, mõelda mis saab siis, kui selline komm-tehing lõppeb. Ehk siis - ennast positsioneerida on oluline, konkurente peab tundma, eesmärgid peavad olema aga peab olema ka valmisolek need kõik kõrvale heita, kui olukord kiiresti ja kardinaalselt muutub. Kahjuks ei oska ma selliseid muutusi ette ennustada, et nende jaoks eraldi plaan teha.

Lisaks paindlikkusele peab turundusplaanis olema ka sisu. Nüüdseks olen aru saanud, et enne kui ma julgen oma müüginumbreid-parandavate-tegevuste-kava nimetada turundusplaaniks, tuleb vähemalt 10 kilo raamatuid läbi lugeda ja siiski on ka veel turundusteadmiste algtasemest 5 miili puudu. Turundus näib olevat ülipeen valdkond, kus loevad nii teadmised, kogemused kui ka intuitsioon. Ilmneb taas väikeettevõtte võlu ja valu – inimesed peavad olema multifunktsionaalsed, mis tegelikult takistab süvitsi lähenemist. Sellega on hästi raske harjuda. Olen oma eelneva ametialase karjääri keskendunud ühele konkreetsele teemale ja saanud selles minna detailidesse. Nüüd siis tuleb harrastada mõõdukat pinnapealsust.

Tulen tagasi müüginumbreid-parandavate-tegevuste-kava juurde. Kõige olulisem osa sellest vastab küsimusele, miks me seda kõike teeme? Kuna ma siin pihitoolil juba olen, siis kirjutan sellest pisut täpsemalt.

Rohelise Luksuse Häärberi eesmärk ei ole rohkem ega vähem kui põhiseadusest tulenev Eesti riigi, rahva ja kultuuri säilimine. Me tahame, et iga inimene meie ümber oskaks olla õnnelik ja rõõmus ka pisikeste asjade üle, näha seda tohutut rikkust mis meil on. Ma kordan veelkord meie motot – luksus olla väikerahva liige, omada rahvuslikku identiteeti ning olla vaba oma valikutes – see on habras aare. See on see luksus. Meie pisike panus selle mõtte edasikandmisel on väärtustada ilusat, osavat, enesega rahul olevat eesti naist. Pakkuda talle avastamisrõõmu ja head emotsiooni isetegemisest ja käsitööst. Kvaliteetaega. See hea emotsioon kandub edasi tema lähedastele ja sõpradele ning üks hea-tuju-kallistus peale Häärberis veedetud nädalalõppu võib teha säravaks ka teiste päeva (ilma , et nemad oleksid meil käinud). See on terve ühiskonna algrakuke.

Rohelise Luksuse Häärber kannab pehmeid väärtusi ja see peab kajastuma igas meie tegevuses. Ka müüginumbreid-parandavates-tegevustes. Ajendatult käimasolevast ekspermendist on enamus tegevusi nn.tasuta tegevused. Ning vabalt võib võtta allaolevat, Anu nõuannete järgi korrigeeritud plaani, kui järgmise 32 nädala turundusplaani, mille eesmärgiks on vaikselt end järjepidevalt luua RLH kuvand ja positiivne kumu ning laiendada Häärberi sõprade ringi. Ikka inimeselt inimesele, nii ka turunduses.

Nädal Teema Tulemus
1 22.03 – 28.03 Planeeri Turundusplaan (eesmärgid, tegevused, mõõdikud, andmed, eelarve)
2 29.03 – 4.04 Kliendilojaalsusprogramm Püsikliendiprogramm ja kvaliteedigarantii
3 5.04 – 11.04 Uudiskirjad Formuleeritud on uudiskirjade formaat, "käekiri", sagedus
4 12.04 – 18.04 Foorumid Osalemine foorumite vestlustes, kuis käivad ka meie potsentsiaalsed kliendid.
5 19.04 – 25.04 Facebook ja Twitter formuleeritud on idee, mida ja kui sageli me tahame oma jälgijatele öelda. Kas see on puhas reklaam või kasulikud nõuanded või hoopis midagi muud. Vastus küsmusele, kas hoogtööna fännide kogumine või tasane ent pidev fännide lisandumine?
6 26.04 – 2.05 Tasakaalusta sortiment Veebis on väljas uus teenuste loend ja hinnakiri
7 3.05 – 9.05 Rosinad
8 10.05 – 16.05 Rahulolugarantii
9 17.05 – 23.05 Müü!
10 24.05 – 30.05 Kutsu tagasi
11 31.05 – 06.06 Vajaduste analüüs Konkurentide kaardistamine ja analüüs. Koostatud ja edastatud küsimustik (potentsiaalsetele) klientidele.
12 7.06 – 13.06 Loo strateegilisi partnerlusi Vastused küsimustele: Kes on partnerid ja kuidas me saame teineteisele kasulikud olla. Võetud esimene kontakt nendega. Koostatud esimene ühisteenuste pakkumine.
13 14.06 – 20.06 Mõõda kodulehe tulemuslikkust Google analyticsi hingeelu on selge. Loodud on GA tööriistad kodulehel toimuva hindamiseks. Plaan, milliseid veebimõõdikuid jälgida ning kui sageli seda teha.
14 21.06 – 27.06 Sõnum ja konks
15 28.06 – 4.07 Networking
16 5.07 – 11.07 Küsi soovitusi
17 12.07 – 18.07 Motivatsioonisüsteem
18 19.07 – 25.07 Arenda oma töötajaid
19 26.07 – 1.08 Koolita potentsiaalseid kliente
20 2.08 – 8.08 Mentorlus
21 9.08 – 15.08 Koostöö ekspertide ja arvamusliidritega
22 16.08 – 22.08 Koolita koostööpartnereid
23 23.08 – 29.08 Koostöö partnerite klientidega
24 30.08 – 5.09 Uudiste saatmine
25 6.09 – 12.09 Seisa valdkonna arengu eest
26 13.09 – 19.09 Esine
27 20.09 – 26.09 Arvamusavaldused meedias
28 27.09 – 3.10 Paku sisu saatesse
29 4.10 – 10.10 Korralda võistlusi ja teste
30 11.10 – 17.10 Jutusta lugusid
31 18.10 – 24.10 Loo blogi
32 25.10 – 31.10 Kuula veebi
33 1.11 – 7.11 E-maili signatuur

Kadri

www.haarber.ee

Märksõnad: turundusplaan