Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/theme/orangewhite/config.php on line 9
MI: Blogid

Anu-Mall Naarits

RSS

Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/lib/weblib.php on line 1518
Anu-Mall Naarits Pilt
Postitas: Anu-Mall Naarits - neljapäev, 7 mai 2009, 12:15
Kõigile maailmas

Täna jäid mulle ootamatult silma kaks kindlustusega seotud reklaami: Ifi punane telk Kristiine Keskuse juures ja Ergo kodukindlustuse reklaam http://www1.ergo.ee/kodu/kodu.html.

telk

Mõlemad reklaamivad seda, et kodukindlustus on oluline. If ütleb, et kui sa oma kodu ei kindlusta, võid lõpetada telgis. Ergo julgustab igas naabris pommimeest kahtlustama.

Minu kui turundaja mõte läks aga liikuma küsimusele kumb nendest reklaamidest rohkem võidab, If või Ergo?

Turundusteadmine ütleb seda, et kui Sa oled turu liider ja kõige tuntum firma, siis võidad sellest, kui teed kategooria üldreklaami. See tähendab antud kontekstis reklaami teemal miks kodukindlustus on kasulik. Selline sõnum aitab kasvatada kogu turgu ning suurima tuntusega ja turuosaga (kättesaadavusega) firma saab endale tõenäoliselt kliente võrreldavalt oma turuosa suurusega või enam.

Arvutuslikult võiks olla see nii, et kui sul on 40% turuosa ja Sa teed üldist turgu tõstvat reklaami, siis peaks igast 100-st uuest turule tulnud kliendist vähemalt 40-50 tulema sinu juurde.

Kui aga keegi teine teeb üldist turgu tõstvat reklaami, ka siis tuleb ikka vähemalt 40-50 igast sajast turu liidri juurde. Reklaamijale endale lisanduvate klientide arv on tõenäoliselt proportsioonis tema turuosaga või vähem. Kui tema turuosa on 20% siis lisandub temale vaid kuni 20 uut klienti igast sajast uuest turule tulnud kliendist. Kui 10%, siis vaid kuni 10 jne.

Kus on siis väikeste tegijate võimalus?

Kui Sa oled aga väljakutsuja või ründaja positsioonis, siis rõhuta oma erilist positsiooni. Kindlustuses võiks see olla kas kiire ja paindlik ja õiglane kahjukäsitlus või mõni muu eriline lähenemine kodukindlustusele või soodsaim hind. Või midagi muud, mis on inimeste jaoks oluline.

Räägi sellest, miks Sinu teenus on parim, nii saad oma reklaamiinvesteeringust ikka ise maksimaalse kasu, mitte su konkurent.

Praegu on aga seis 2:0 Ifi kasuks.