Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/theme/orangewhite/config.php on line 9
MI: Blogid

Anu-Mall Naarits

RSS

Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/lib/weblib.php on line 1518
Anu-Mall Naarits Pilt
Postitas: Anu-Mall Naarits - teisipäev, 26 mai 2009, 02:08
Kõigile maailmas

Tänane sissekanne on ajendatud kogemusest, mille sai minu hea tuttav mõni nädal tagasi üürides korterit Lasnamäel. Lihtne ühetoaline, mille eest eelmised üürnikud maksid 3000 krooni, oli jäänud päevapealt tühjaks. 2000 krooni tundus küll väike raha võrreldes varasemaga, kuid vaadates teisi Lasnamäe kortereid, siis selline keskmine summa. Nädala jooksul ei helistanud aga kuulutuse peale mitte ükski inimene ja tundus, et tõepoolest mitte keegi ei taha korterit Lasnamäel. Pidades nõu kinnisvaramaakleriga otsustas mu tuttav aga siiski veel katsetada ning pakkus korterit 1000 krooniga. Järgmise nädala jooksul oli helistajaid poolesaja ringis ning lõpuks sai korteri inimene, kes pakkus selle eest 1500 krooni.

See juhtum pani mind tõsiselt mõtlema selle üle, mis on juhtunud meie hindade ja väärtuse tajuga. Kui konverents, mis varem maksis 10 000 krooni toob poole odavama hinnaga saali poole vähem rahvast? Kui Tallinna linnaäärne restoran oma 300 kroonise a la carte praehinnaga on tööpäevaõhtuti inimtühi?

Tegelikult kinnitab agentuuri PHD poolt koostatud presentatsioon sama trendi, et languse ajal on küll tooteid, mille tarbimisest suur osa lükatakse edasi, kuid paljud igapäevaks vajalikud tooted ja teenused soovitakse muretseda odavamalt. Paradoksaalne on aga see, et kliendid eeldavad, et nad ei saa mitte lihtsalt odavamalt, vaid ka sama head teenust või toodet kui varem!

Ma arvan, et praegune aeg on suurepärane küsimaks endalt ja oma turundustiimilt, kuidas ja mida saame teha teisiti, et luua väärtust kliendile ja ka kasumit teenida. Kas luua kinnisvaraagentuur, mis vahendab 1000 krooniseid kortereid? Kas tuua konverentsid internetti ja keskenduda omavahelise suhtlemise asemel teadmiste omandamisele ja intensiivsetele aruteludele? Kas panustada restoranis teenindusele nii, et iga klient tunnetaks oma erilisust?

[ Muudetud: pühapäev, 7 juuni 2009, 01:22 ]