Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/theme/orangewhite/config.php on line 9
MI: Blogid

Anu-Mall Naarits

RSS

Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/lib/weblib.php on line 1518
Anu-Mall Naarits Pilt
Postitas: Anu-Mall Naarits - pühapäev, 7 juuni 2009, 01:21
Kõigile maailmas

"Aastaks 2015 peab 50% Volvo käibest tulema teenustest," üllatas Bo Wallmark Volvo Bus-ist kolmapäeval Stockholmis toimunud seminaril teemal "Kuidas luua äri tööstustoodangule lisatud teenustest".

Senini on tootmist ja teenuste osutamise äri üsna selgelt lahus hoitud. Peale paari viimase aasta jooksul toimunud arendusprojekti Rootsi juhtivate tööstusettevõtetega on aga jõutud arusaamisele, et kuna konkurents maailma tööstuses kasvab ning tihti on konkurentide tooted väga sarnased, siis ainus eristumise ja kliendi sidumise viis on teenuste kaudu.

Mida siin Volvo näites siis teenustena silmas peeti? Volvo Bus-i teenuste direktor Bo Wallmark kirjeldas suurkliendi nõudmist, et too ei soovi mitte osta kaheksat kümmet uut bussi, vaid hoopis teatud hulga töötavate busside tunde. Niisiis ei jäänud neil üle muud, kui välja töötada selline teenus, mis sisaldas nii regulaarset hooldust, infot bussidest kui midagi tuleb välja vahetada ja logistilist lahendust, et süsteem toimiks.  

Teenuste loomise võtmeks tõi teenuste direktor klientide protsessidesse süvenemise ning küsimise, kus nende tootega luuakse kõige enam väärtust ning missugused on kaasnevad kulud ja kohustused.  

Usun, et sellisest mõttemudelist on ka Eesti tootjatel abi, sest see on üks viis, kuidas kasvatada meie tootmise konkurentsivõimelisust.

Märksõnad: teenus, klient, tootmine, protsess