Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/theme/orangewhite/config.php on line 9
MI: Blogid

Anu-Mall Naarits

RSS

Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/lib/weblib.php on line 1518
Anu-Mall Naarits Pilt
Postitas: Anu-Mall Naarits - laupäev, 27 juuni 2009, 12:55
Kõigile maailmas

Olen koos Tallinna Konverentsidega www.tallinnakonverentsid.ee kokku panemas turundusseminaride sarja sügiseks, mis on andnud mulle viimastel nädalatel suurepärase võimaluse kohtuda erinevate inimestega, et arutada, mida nende ettevõtetest õppida on.

Kadi Lambot Maalehest võlus mind sellega, kui ta rääkis, kui palju rohkem tähelepanu peavad turundajad pöörama oma tegevuse analüüsile. Seda oli rõõm kuulda, sest olen sama sõnumit püüdnud pidevalt oma koolitustel edasi anda.

Paljud seminarile palutud esinejatest rõhutasid müügi ja turunduse koostöö vajalikkust. On ju tore, et enam pole aega omavahelisteks vastuoludeks, vaid tuleb keskenduda kliendile esindusse meelitamisele ja talle parima pakkumise tegemisele või järjepidevale out of stock'i likvideerimisele edasimüüjate juures või kaubanduses pidevale teeninduse taseme kasvatamisele. Sellest ja paljust muust on lubanud rääkima tulla Rasmus Nurk If kindlustusest, Jana Koppel DDB-st, kes räägib aga hoopis Eesti Pagari edulugu, ning ka Evelin Mägioja Rimist. Mina ootan juba põnevusega 25. augustit, et nende kogemustest ja nippidest rohkem õppida.

Selle esimese seminari kokkupanekuks sain aga inspiratsiooni Monikalt Mäelt PHD-st, kes oli lahkelt nii minu kui ka teiega nõus jagama oma agentuuri rahvusvahelist teadmist selle kohta, kuidas keerulistel aegadel turundada. Ja üks paljudest tõdemustest on, et klientide soovid ja tajud on jäädavalt muutunud. Seega ei saa turundus olla enam kunagi see, mis ta oli varem. Enam ei ole luksust lihtsalt viia ellu ideid, mis tunduvad huvitavad, kuid ei mõjuta meie tegevusu tulemust eriliselt. Täpsed fookused, läbimõeldud planeerimine, detailideni kavandatud koostöö eri osakondade vahel, ühine võitlus iga kliendi endale saamise nimel ning pidevalt plaani B tagataskus omamine on mõned nendest märksõnadest, millel peatume.

Turundus on surnud, elagu turundus!