Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/theme/orangewhite/config.php on line 9
MI: Blogid

Anu-Mall Naarits

RSS

Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/lib/weblib.php on line 1518
Anu-Mall Naarits Pilt
Postitas: Anu-Mall Naarits - kolmapäev, 22 juuli 2009, 12:08
Kõigile maailmas

Amsterdami maraton

Uue ajakirja Jooksja teisest numbrist pani mind mõtisklema Urmo Raiendi väide, et Stamina ei ole maratoni turundamisega Eestis hästi hakkama saanud. Pean paraku temaga nõustuma. Sadakond jooksjat hajumas 42,195 kilomeetrisele rajale, ekslemas metsade ja majade vahel, joogipunktides viimastele vesi otsa lõppemas - see on minu mulje Eesti maratonidest.

Olles ise läbinud seitse rahvusvahelist maratoni, meeldib mulle enim Amsterdami maratoni äärmiselt professionaalne turundus. 

Mida nendelt siis õppida on?

1. Kõigepealt seda, kui oluline on täpne positsioneering. Amsterdam on nimelt maailma üks kiiremaid maratone, kuhu lähevad need, kes tahavad isiklikke rekordeid joosta.

2. Teiseks selle positsioneeringu pidev kommunikatsioon. Lisaks rahvusvahelistes jooksuajakirjades ilmuvatele kõige kiiremate maratonide edetabelitele, kus Amsterdam on alati esikümnes, (aga pigem esikolmikus), räägivad nad igal aastal sellest, kuidas nad oma rada taas optimeerinud on ja muutnud seega veel kiiremaks.

3. Prominentsus: maailma edetabeli tipud on alati Amsterdamis jooksmas hooaja tippmarke, mis taas kord rõhutab raja kiirust ja annab võimaluse saada meediatähelepanu.

4. Pidev kommunikatsioon endiste jooksjatega: ca kord kuus mailikasti potsatav uudiskiri hoiab kursis kõigi uudistega ja uuendustega ning annab alati mõne lisapõhjuse, miks nüüd ja kohe registreerida.

5. Silmapaistvus: pikaajaline koostöö Mizunoga, mille tulemusena on sündinud silmatorkav ja väga funktsionaalne oranž jooksurõivaste sari, mida nii mõnigi kord ka Eesti jooksuüritustel kohtab. See annab ka suurepärase võimaluse suust-suhu turunduseks, kus mõne Eesti rahvajooksu stardis Amsterdami maratoni riietes võistluskaaslasega ikka jutt sealse maratoni muljetele läheb.

6. Ning loomulikult suurepärane korraldus: Good Morning Run (ühine hommikujooks maratonile eelneval päeval), vahva jooksueelne pasta-party, asjalik spordimess, kiire jooksueelne ja -järgne teenindus, piisavalt sagedad joogikohad distantsil, fotod ja videod jooksust, tulemused onlines, jms.

Kui need kuus punkti oleks ka meie maratoni turunduses läbi mõeldud ja ellu rakendatud, siis olen veendunud, et vähemalt üks tuhandejooksjaline maraton aastas võiks Eestiski toimuda.

Vaata rohkem Amsterdami maratoni kohta siit: http://www.amsterdammarathon.nl/home/index.php