Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/theme/orangewhite/config.php on line 9
MI: Blogid

Anu-Mall Naarits

RSS

Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/lib/weblib.php on line 1518
Anu-Mall Naarits Pilt
Postitas: Anu-Mall Naarits - laupäev, 1 august 2009, 01:40
Kõigile maailmas

Kurgja kott

Uskuge või mitte, aga see oli ainus kohaliku taustaga ese, mille leidsin Vändra lähedalt Kurgjalt Jakobsoni muuseumist! Koht ise on suurepärane talumuuseum, kus võib süüa rahvustoite, sõlmida sõprust loomadega ning näha, kuidas 19 sajandil elati.

Võiks ju eeldada, et nii uhkes kohas ka kaubanduskontseptsioon on välja töötatud nii, et erinevad huvigrupid leiavad sobiva toote, mida mälestuseks osta. Aga võta näpust! Meetrite viisi laiutasid lettidel sokid, kindad, padjakatted, õlasallid, mille 'best before' tähtaeg lõppes kindlasti juba kaheksakümnendatel.

Müüja, kes oli seal juba aastaid töötanud, kurtis, et paljud tooted olid seal lettidel juba kaua enne, kui tema tööle tuli! Missugune ressursi raiskamine!

Kahjuks ei ole sellised probleemid omased mitte ainult väikestele käsitööpoodidele, vaid tihti palju suurematele tegijatelegi. Poodides on tihti liiga palju sarnaseid mudeleid, kusjuures mõned võtmevaldkonnad on hoopis hõredalt kaetud. Tihti on see sõltunud tootejuhi huvist või kompetentsist või hankijatest-tarnijatest või muust.

Mis oleks lahendus? Kõigepealt pöördu ikka vana tuntud turundusteadmise poole defineerides oma sihtgrupid, kes Su poes käivad. Defineerides katsu mitte olla liiga täpne (igale inimesele ei saa meeldida) ega ka liiga üldine. Tõenäoliselt on põhilisi sihtgruppe paar-kolm, kellega saad oma valiku loomisel arvestada.

Ja edasi küsi, mida nad meie poest osta soovivad. Mis on nende jaoks parim valik? Mis hinnaga? Mis materjalist? Mida erilist me pakume, et just meid eelistada?

Kui on juba teada, missugust tootevalikut pakkuda, on äärmiselt oluline kogu valik läbi mõelda nii, et sellest moodustuks 'meaningful choise' ehk ostja jaoks mõistlik valik. See tähendab seda, et kui otsustad pakkuda peakatteid, siis üks tuttmüts tõenäoliselt ei ole ostja jaoks mingi valik. Kui ta juba mütsi osta tahab, otsib ta koha, kus oleks millegi vahel valida. Teisalt aga ei ole ka oluliselt parem valik sarnane mudel tuttmütse paljudes erinevates värvides, sest kindlasti on neid, kellele just see mudel ei sobi isegi siis, kui värv meeldiks.

Tasakaalustatud valiku puhul peaks kaaluma tuttmütsi juurde ka nokkmütsi ja viltkübarat/kaabut, kuid piirates värvi ja mustri gamma kahe-kolmega mudeli kohta. Sel juhul tekib reaalne valikuvõimalus, kuid samas jääb poes ruumi ka muudele tootekategooriatele.

Ja lõpuks peate kindlat ära ütlema kõikidele teistele kaubapakkujatele, kes teie sortimenti valikuid täita ei aita. Pärnumaal asuvas Kurgja talumuuseumis ei pea müügil olema ei Türi rahvariidevöö, Rõuge seelikuvärvides kott, 1979 aastal ilmunud Saksa käsitööajakirja järgi tikitud padjakate ega ka Hiinas kokkupandud odav pärlikee.

PS Käsitööhuvilised, kes te mu blogi loete, ehk leiate võimaluse Kurgjale appi minna?