Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/theme/orangewhite/config.php on line 9
MI: Blogid

Anu-Mall Naarits

RSS

Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/lib/weblib.php on line 1518
Anu-Mall Naarits Pilt
Postitas: Anu-Mall Naarits - laupäev, 15 august 2009, 12:15
Kõigile maailmas

Pühavaimu kirik

See nädal on meedias olnud nn kirikuintensiivne. Pidu kirikus on pannud paljud imestusest kulmu kergitama.

Mulle aga tuli meelde 90-ndate alguse ülikooliaastad Rootsis, kus ühes turunduse loengus räägiti sellest, kuidas sealsed kirikud hakkasid varakult ettevalmistama lahtiriigistamist ning koostama selle jaoks turundusplaane. Kui varem oli suur osa Rootsi elanikest poolautomaatselt riigikiriku liikmed makstes selleks paar protsenti oma sissetulekust aastas, siis peale lahtiriigistamist leiti, et inimestele tuleb usk lähemala tuua nii, et nad oleks ise nõus jätkama kiriku toetamist.

Selleks analüüsiti oma tooteportfelli leides, et nn entry (sisenemis) tasemel teenusteks on ristsed ja matused. Ülejäänud nn tooted olid juba teadlikuma kirikukülastaja jaoks.

Tänapäeval on Rootsis loomulik, et kirikud toovad end rahvale lähemale läbi turunduse. Veebilehed, uudiskirjad, üritused, väliinfo turistidele ja koguni suured meediakampaaniad on saanud kiriku turunduse lahutamatuks osaks. Ning ei tasu unustada PR-i, mille puhul paljud kirikud mõtlevad välja trikke meediasse pääsemiseks. Selleks võib olla näljastreikiv preester või magamine telgis nädala jooksul, nagu Suurbrinnaniast juhtumeid on olnud. Või midagi muud.

Igal juhul on oluline määrata need sotsiaalsed teemad, mis on kiriku jaoks olulised ja leida vastus sellele, kuidas need teemad inimesteni viia.

Tänapäeva maailmas, kus kõik kommunikeerivad meedias, ei saa ka mitte kirik sellest trendist maha jääda. Muidu jääb kiiresti tunne, et kui Sind ei ole meedias, siis ei ole Sind olemas.