Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/theme/orangewhite/config.php on line 9
MI: Blogid

Anu-Mall Naarits

RSS

Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/lib/weblib.php on line 1518
Anu-Mall Naarits Pilt
Postitas: Anu-Mall Naarits - kolmapäev, 26 august 2009, 01:34
Kõigile maailmas

Täna toimus Meritoni Hotellis turundusseminar "Turundus on surnud, elagu turundus!" Jagan teiega põhipunkte, mille ma enda jaoks sealt üles kirjutasin.

Monika Mäe, meediaagentuuri PHD juhataja ettekandest:

  • kasumi ohverdamine majanduslanguses atab kiiremini taastuda majanduse tõusufaasis;
  • 10% turuosakaalust suurem kulutus turundusse = 1% turuosa kasvu järgmisel aastal;
  • kui müra meedias väheneb, siis on iga rääkija paremini kuulda;
  • komöödiafilmide laenutamine suureneb majanduslanguse ajal: julge inimeste meelt lahutada;
  • tarbijad ootavad sama raha eest rohkem väärtust kui varem;
  • interneti jälgimise ja sõna võtmise roll kasvab iga päevaga;
  • parima müügikasvu annab brändi ja hinnakampaaniate koos, mitte eraldi tegemine.

Kadi Lamboti, Maalehe juhatuse esimehe ettekandest;

  • turunda oma edulugu;
  • turunduses ei saa otsustada kõhutundele toetudes. Kõhutunne võib tekkida ainult numbrite põhjal;
  • sea eesmärgid turu suhtarvudena, sest need püsivad ajas paremini kui tükilised eesmärgid;
  • vaata turundusraha kui omaenda isiklikku. Kas Sina oma raha investeeriksid enda väljapakutud kampaaniasse?
  • oma tiimi mõttejõud on suur ja liikumapanev;
  • kopeeri julgelt, sest turunduses leiutamata asju polegi!

Evelin Mägioja, Rimi ja Säästumarketite kommunikatsiooni- ja turundusjuhi ettekannetest:

  • hinnalangetamise kampaania asemel võib hinnasõnumi lisada muudele kampaaniatele (kinnitab hästi ka Monika Mäe sõnumit);
  • ostetakse allahindlust, mitte odavat hinda;
  • tugeva kampaania jaoks võib piisata ka vaid kaupluste sisemeedia kasutamisest;
  • töötab sama pakkumise kordamine regulaarselt, iga kord ei pea midagi uut välja mõtlema;
  • üks kitsas, mingile tootegrupile suunatud hinnasõnum toob lisakliente poodi;
  • omatoodete (ik private label) portfelli arendus erinevatel tasemetel, mis võimaldab kiiresti reageerida turu trendidele arendades seda erinevas suunas kas hinnatundlikumale kliendile, ökohuvilisele vms;
  • igakuised töögrupid, kus teenindajad pakuvad välja uusi ideid.  

Rasmus Nurk, If Kindlustuse turunduse projektijuht:

  • innovaatilise ideega tasub katsetada;
  • kui oma majas on konkurents erinevate kanalite vahel, siis kampaania puhul tuleb valida sihtgrupile sobivaim;
  • venekeelne klient eelistab personaalsemaid ja vahetut suhtlust pakkuvaid müügikanaleid;
  • müügiüritustele kaasata ka juhid ja kontoripersonal;
  • koostöö ja koosmõtlemine erinevate partnerite vahel on hea idee suurepärase realiseerumise alus.

Jana Koppel, reklaamiagentuurist DDB rääkis oma kliendist Eesti Pagarist:

  • tegevuse planeerimisel jälgige konkurente ja tarbijate muutunud vajadusi;
  • kampaania õnnestumisel on oluline roll müügi ja turunduse koostööl: toote sissemüük, väljapanekud ja kampaania töötavad koos;
  • lööge naelapea pihta: fokusseerige ja rääkige asjast;
  • mõelge plaanid eriti mitmekülgselt läbi,
  • nutikad ideed tasuvad proovimist.

  Ja lõpetuseks minu enda mõned mõtted, mis kristalliseerusid vastates küsimusele, kuidas me seminarile nii palju inimesi kuulama saime:

  • värske vaatenurk, pole ma ju varem ühtegi seminari turundanud;
  • julgus murda headel aegadel tekkinud põhimõtteid (tabusid); 
  • sama tulemuse saavutamiseks tuleb kulutada palju rohkem jõudu kui varem;
  • keskendu tegevustele, mis aitavad eesmärke saavutada ja jälgi eesmäride saavutamist pidevalt; 
  • usk ja veendumus, et teed õiget asja.