Kõigile maailmas Täna toimus Meritoni Hotellis turundusseminar "Turundus on surnud, elagu turundus!" Jagan teiega põhipunkte, mille ma enda jaoks sealt üles kirjutasin.
Monika Mäe, meediaagentuuri PHD juhataja ettekandest:
- kasumi ohverdamine majanduslanguses atab kiiremini taastuda majanduse tõusufaasis;
- 10% turuosakaalust suurem kulutus turundusse = 1% turuosa kasvu järgmisel aastal;
- kui müra meedias väheneb, siis on iga rääkija paremini kuulda;
- komöödiafilmide laenutamine suureneb majanduslanguse ajal: julge inimeste meelt lahutada;
- tarbijad ootavad sama raha eest rohkem väärtust kui varem;
- interneti jälgimise ja sõna võtmise roll kasvab iga päevaga;
- parima müügikasvu annab brändi ja hinnakampaaniate koos, mitte eraldi tegemine.
Kadi Lamboti, Maalehe juhatuse esimehe ettekandest;
- turunda oma edulugu;
- turunduses ei saa otsustada kõhutundele toetudes. Kõhutunne võib tekkida ainult numbrite põhjal;
- sea eesmärgid turu suhtarvudena, sest need püsivad ajas paremini kui tükilised eesmärgid;
- vaata turundusraha kui omaenda isiklikku. Kas Sina oma raha investeeriksid enda väljapakutud kampaaniasse?
- oma tiimi mõttejõud on suur ja liikumapanev;
- kopeeri julgelt, sest turunduses leiutamata asju polegi!
Evelin Mägioja, Rimi ja Säästumarketite kommunikatsiooni- ja turundusjuhi ettekannetest:
- hinnalangetamise kampaania asemel võib hinnasõnumi lisada muudele kampaaniatele (kinnitab hästi ka Monika Mäe sõnumit);
- ostetakse allahindlust, mitte odavat hinda;
- tugeva kampaania jaoks võib piisata ka vaid kaupluste sisemeedia kasutamisest;
- töötab sama pakkumise kordamine regulaarselt, iga kord ei pea midagi uut välja mõtlema;
- üks kitsas, mingile tootegrupile suunatud hinnasõnum toob lisakliente poodi;
- omatoodete (ik private label) portfelli arendus erinevatel tasemetel, mis võimaldab kiiresti reageerida turu trendidele arendades seda erinevas suunas kas hinnatundlikumale kliendile, ökohuvilisele vms;
- igakuised töögrupid, kus teenindajad pakuvad välja uusi ideid.
Rasmus Nurk, If Kindlustuse turunduse projektijuht:
- innovaatilise ideega tasub katsetada;
- kui oma majas on konkurents erinevate kanalite vahel, siis kampaania puhul tuleb valida sihtgrupile sobivaim;
- venekeelne klient eelistab personaalsemaid ja vahetut suhtlust pakkuvaid müügikanaleid;
- müügiüritustele kaasata ka juhid ja kontoripersonal;
- koostöö ja koosmõtlemine erinevate partnerite vahel on hea idee suurepärase realiseerumise alus.
Jana Koppel, reklaamiagentuurist DDB rääkis oma kliendist Eesti Pagarist:
- tegevuse planeerimisel jälgige konkurente ja tarbijate muutunud vajadusi;
- kampaania õnnestumisel on oluline roll müügi ja turunduse koostööl: toote sissemüük, väljapanekud ja kampaania töötavad koos;
- lööge naelapea pihta: fokusseerige ja rääkige asjast;
- mõelge plaanid eriti mitmekülgselt läbi,
- nutikad ideed tasuvad proovimist.
Ja lõpetuseks minu enda mõned mõtted, mis kristalliseerusid vastates küsimusele, kuidas me seminarile nii palju inimesi kuulama saime:
- värske vaatenurk, pole ma ju varem ühtegi seminari turundanud;
- julgus murda headel aegadel tekkinud põhimõtteid (tabusid);
- sama tulemuse saavutamiseks tuleb kulutada palju rohkem jõudu kui varem;
- keskendu tegevustele, mis aitavad eesmärke saavutada ja jälgi eesmäride saavutamist pidevalt;
- usk ja veendumus, et teed õiget asja.
|