Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/theme/orangewhite/config.php on line 9
MI: Blogid

Anu-Mall Naarits

RSS

Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/lib/weblib.php on line 1518
Anu-Mall Naarits Pilt
Postitas: Anu-Mall Naarits - reede, 11 september 2009, 12:42
Kõigile maailmas

Viljandisse sissesõites tõusid mu kulmud üllatusest kõrgele nähes sellist silti mind tervitamas: "Viljandi - metsapealinn 2009". Kuna minu jaoks ei seostu Viljandi küll mitte kuidagi metsaga, vaid pigem kultuuri ja pärimuskultuuriga, siis tahtsin selle metsapealinna tiitli kohta rohkem teada.

Viljandi

Mõningase surfamise järel tuli aga välja, et tegemist ei olnudki mitte Viljandi linna uue positsioneeringuga, vaid hoopis Eesti Metsaseltsi PR kampaaniaga, mille käigus igal aastal antakse ühele linnale metsapealinna tiitel.

Kiidan Eesti Metsaseltsi huvitava kampaania eest, kuid Viljandi linnale soovitan küll tulevikus pigem panustada kõik ressursid oma positsioneeringu "Loomiseks loodud linn" või slogani "Ürgses rütmis" tutvustamiseks.

On ju nimelt eduka positsioneerimise üks põhitõdesid see, et välja tuleb valida vaid üks positsioon ja keskenduda ainult selle kommunikeerimisele. See on strateegiline valik, mille puhul tuleb lisaks sellele, mida sa teed, teha selgeks ka see, mida sa ei tee. Ja sellest järjepidevalt kinni hoida.

Seega, selle asemel, et mõne PR kampaaniaga kaasaminemisel tekitada inimestes segadust selle kohta, kes VIljandi on ja kuidas ta end positsioneerinud on, oleks tulnud Viljandil metsapealinna tiitlist hoopis keelduda ja jääda oma juurde kindlaks. Lisaks sellele, et kõikidele Viljandlastel oleks selge, missuguses erilises loomiseks loodud linnas nad elavad, oleks tiitlist keeldumine tekitanud tõenäoliselt ka huvi vabariiklikus meedias. Nii oleks Viljandi positsioneering jõudnud paljude teiste eestlasteni jõudnud.