Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/theme/orangewhite/config.php on line 9
MI: Blogid

Anu-Mall Naarits

RSS

Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/lib/weblib.php on line 1518
Anu-Mall Naarits Pilt
Postitas: Anu-Mall Naarits - esmaspäev, 14 september 2009, 01:49
Kõigile maailmas

Tänase päeva suursündmus oli nii minu kui ka tuhandete teiste jooksjate jaoks SEB Sügisjooks. Samas on tegemist üritusega, kust on palju võimalik õppida  sponsorluse kasutamist turunduses.

Jooks

Kõigepealt on mul hea meel, et praegusel raskel ajal üritusel oli sponsoreid ja see sai nii vahvana toimuda. Samas turundusinimesena pani mind mõtisklema see, mis ürituselt ja rajalt meelde ning silma jäi.

Minu jaoks jäid silma kolm ettevõtet:

1. Nike

2. Ergo Kindlustus

3. SEB

Ja seda just ülaltoodud järjestuses. Ma ei tea, kui palju keegi nendest ja teistest sponsoritest üritusele raha kulutas, kuid usun, et paljude jooksjate jaoks oli meeldejäävuse järjekord just selline.

Nike domineeris kogu jooksurada, mida enamus sellest kümnest tuhandest jooksjast kiiremini või aeglasemalt läbisid. Lisaks kilomeetritähistele, mis on võistlejale üliolulised oma võistluskiiruse hindamiseks, olid nad kasutanud seekord ka reklaamtahvleid oma jalanõude demonstreerimiseks. Arvan, et see on hea nipp, kuna jooksu ajal oled oma mõtetega üsna üksi ning rohkem kui tavaelu saginas on võimalik sellisele reklaamile tähelepanu pöörata.

Lisaks oli nende oma vähemalt üks meelelahutuskoht, kus lubati näidata uut jooksuriiete kollektsiooni. Kiiremad jooksjad küll detailidesse ei jõudnud süveneda, kuid erksinine-must värvigamma torkas hästi silma.

Jooksu lõpus jagati Nike riietust kandvatele jooksjatele flaiereid. Hea võte olemasolevate klientide kinnistamiseks, kahjuks mitte uute värbamiseks.

Ergo Kindlustus oli oskuslikult kasutanud rajal teist jooksjatele väga olulist orientiiri: tempotegijaid, kellel on seljas lipp, mis näitab, missuguse ajaga sellise tempoga jooksjad lõpetavad. Lisaks oli Ergo rajal mitmes ergutuspunktis ning torkas oma punase värviga hästi silma.

Nende boks oli paigutatud nii, et distantsi lõpetajad selle juurde esimesena kõndides jõudsid. Suur summ inimesi ümber boksi aga tõmbas ligi järgnevaidki. Tundus, et päris paljud nendest näitasid üles huvi pakutud kodukindlustuse vastu.

Ainuke asi, mida ma oleksin soovitanud Ergol, kes tegelikult tõelise gerilla ehk partisaniturunduse nippe kasutades ülimalt hea tulemuse saavutas, viia oma sõnumid konkreetsemaks. Lisaks brändi tuntuse kasvatamisele oleks võinud mõelda sõnumid läbi nii, et need oleksid toetanud nii jooksumeeleolu kui tutvustanud nende kindlustustooteid.

Kolmas silmapaistja SEB esines minu jaoks üllatavalt lahjalt. Loomulikult on suur saavutus see, kui jooks on SEB nimeline, kuid kahjuks rajal ja messialal jäi SEB teiste varju.

Olenemata põnevast SEB värvides ülielusuuruses pidevalt õhuga täidetavatest ja seega liikumises olevates kahest nukust ja mõnest suurest jalajäljest (mis oli sõnum seal?) umbes kaheksanda kilomeetri juures, neid rajal selgelt näha polnud. Erandiks ehk nende oma töötajad, kes imeilusates erkrohelistes vormides reklaamisid liisingu telefoni.

Tõeliselt üllatas mind aga messiboksi kasutamine, mis oli mõeldud vaid SEB oma töötajatele. Saan aru, et sellise lisamugavuste tekitamine võib olla argumendiks nii mõnegi töötaja jooksma värbamisel. Siiski, kas see tegevus ei oleks pidanud olema siiski suunatud vähemalt oma klientidele, kui mitte kõikidele jooksjatele?

Sponsorluse kuldreegel ütleb, et üks kolmandik peab minema otseseks ettevõtmise toetamiseks ja kaks kolmandikku enese nähtavaks tegemiseks. Praegune aeg, mil sponsorlusele minevaid summasid turunduseelarvetes järjest vähemaks tõmmatakse, on oluline võimalus neile, kes siiski sponsoreerimist jätkavad. Nagu eelnevast lähtub, on oskuslikult läbimõeldud kommunikatsiooni puhul võimalik saavutada suurepäraseid tulemusi. 

Samas need, kes arvavad, et sponsorlus on vaid raha või oma toodete ära andmine, jätavad olulise võimaluse kasutamata.

Märksõnad: sponsorlus