Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/theme/orangewhite/config.php on line 9
MI: Blogid

Anu-Mall Naarits

RSS

Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/lib/weblib.php on line 1518
Anu-Mall Naarits Pilt
Postitas: Anu-Mall Naarits - neljapäev, 1 oktoober 2009, 01:19
Kõigile maailmas

lugu

Paar päeva tagasi jäi mul Apollo raamatupoes näppu flaier, mis kutsus üles tellima esimest numbrit uut raamatuajakirja Lugu tasuta. See pakkumine äratas mitmeid mõtteid kliendiajakirjadest.

Viimasel ajal tundub mulle, et kliendiajakirjad või vähemalt nende trükikulud on olnud need turunduseelarve kohad, mida erinevates ettevõtetes kärbitud on. Varem trükitud kliendilehed jõuavad nüüd minuni järjets rohkem e-maili kaudu.

Saan aru ettevõtete dilemmast, sest on ju kliendileht päris suur kuluallikas. Kui varem piisas argumendist, et konkurentidel on kliendileht, teeme meie ka, siis tänapäeval tuleb järjest enam küsida, mida me oma kliendilehe eest kliendilt vastu saame. Kas ta ostab sagedamini või ostab rohkem? Muud põhjendused selle mõju kohta on minu silmis väga kunstlikult otsitud.

Kui hakkame aga müügi toetamise seisukohast vaatama, siis on esimene teema, kus peatuda kliendilehe ilmumise sagedus. Üldiselt, mida harvemini leht ilmub, seda  vähem ta küll müüki mõjutab. On ju ilmumise järgsel nädalal-paaril mõju suurim, aga kui lehtede vahe on näiteks 3 või 6 kuud, siis kindlasti on enne järgmise numbri ilmumist eelmine ammu ära unustatud. Seega tasuks klientide ostukäitumise mõjutamiseks otsida sagedasemaid kommunikatsioonikanaleid.

Teiseks oluliseks aspektiks on kliendilehe sisu ja maht. Kahjuks enamus kliendilehti on kriitpaberile trükitud reklaamartiklite kogumik, mis aga ei anna erapooletut ega huvitavat ülevaadet toodetest ja teenustest, millest klient võiks huvitatud olla. Loodan väga, et uus ilmumahakkav Lugu seda vahet täita suudab.

Mahu poolest on oluline aru saada, kas mõni kord aastas ilmuv mahukas leht töötab sama hästi kui iganädalane lühike uudiskiri. Arvan, et viimane versioon on enda pidevalt fookuses hoidmiseks ülioluline.

Lõpetuseks aga suurim küsimus: kellele meie väärtuslikku lehte jagada? Klientidele? Potsentsiaalsetele klientidele, kõige lojaalsematele klientidele, uute klientide leimiseks, koostööpartneritele jms? Huvitav on ajakirja Lugu lähenemine, et esimene number on küll tasuta, kuid teised tõenäoliselt mingi hinna eest. See on huvitav katsetus, sest kliendilehti ei ole eriti müüdud tavalistes leheputkades.

Soovin ajakiri Lugu tegijatele suurt tellijas- ja lugejaskonda, sest usun, et raamatute müüja suudab olla suhteliselt erapooletu ja kliendist, mitte kirjastaja soovidest, lähtuv ajakirja väljaandja. Samas ise ma eelistaksin pigem elektroonilist lühikest, konkreetset ja iganädalast uudiskirja. Nii oleksid tulemused hästi mõõdetavad ja ka regulaarne klientidele enda meelde tuletamine.

Märksõnad: kliendileht, sihtgrupp