Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/theme/orangewhite/config.php on line 9
MI: Blogid

Anu-Mall Naarits

RSS

Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/lib/weblib.php on line 1518
Anu-Mall Naarits Pilt
Postitas: Anu-Mall Naarits - esmaspäev, 5 oktoober 2009, 12:00
Kõigile maailmas

Viimastel nädalatel on mitmed ettevõtted meedias pidanud oma kriise lahkama, olgu see siis Swedbank oma pensionifondide pärast, Kalev transrasvade tõttu või Gild oma fondide kohta selgitusi andma. Ja paljud teised turundajad kardavad, et kui nende ettevõtte mõni seni hästi varjatud saladus välja tuleb, peavad nemadki suutma kriisikommunikatsiooniga toime tulla.

Kriisikommunikatsiooni teevad eriti keeruliseks tohutud emotsioonid, puudulik info ja tänapäeval ka info ülikiire levimine internetis. Samas on kriisis vaja teada ja rakendada üsna teada-tuntud põhireegleid.

Kõigepealt, ära varja. Niikuinii tuleb varem või hiljem see välja. Targem on ise teha esimene samm (pressiteade või pressikonverents) võimalikust kriisist teavitamiseks. Juhul kui Sa ei tea kogu infot, mis võib olla olukorras, kus on näiteks juhtunud mingi õnnetus, siis nii ütlegi. Ja anna teada, millal saad anda lisainfot. 

Hea näide info mittevarjamise kohta oli Kalevi transrasvade kriisis, kus ettevõte ise kohe tunnistas, et tõepoolest nende tooted sisaldavad transrasvu.

Teiseks, vabanda ja tunnista oma viga, kui oled selle teinud, ja paku kiiresti välja kannatajat rahuldav lahendus.  Ära aja süüd teiste kaela!  Kui Sa aga ei ole viga teinud, siis näita üles kaastunnet!

Kolmandaks, otsi võimalus, kuidas kriisist väljuda tugevamana kui varem pöörates kriis nii enda kasuks.

Maailma üks esimesi kriisikommunikatsioonile alusepannud kriise oli aastakümneid tagasi valuvaigisti Tylenoliga, kus olid osad tabletid peale tehasest väljaviimist asendatud surmava mürgiga. Peale kõikide Tylenoli tablettide kiirelt müügilt ära korjamist täuistas ettevõte aga kõiki oma ravimite pakendeid nii, et neis ei olnud pakendit rikkumata enam võimalik tablette ära vahetada ega midagi juurde lisada. Tylenoli tootja tegi nii oma turvalistest pakenditest olulise müügieelise konkurentide ees ja parandas kiiresti peale kriisi oma turupositsiooni võrreldes kriisieelse ajaga.

Seega, usun, et Kalevi müük kasvaks hüppeliselt, kui jõulude eel suudetaks öelda, et tänud kiirendatud transrasvade väljavahetamise protsessi lõpule on nüüd kõik nende maiustused 100% transrasvade vabad.