Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/theme/orangewhite/config.php on line 9
MI: Blogid

Anu-Mall Naarits

RSS

Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/lib/weblib.php on line 1518
Anu-Mall Naarits Pilt
Postitas: Anu-Mall Naarits - pühapäev, 25 oktoober 2009, 09:06
Kõigile maailmas
Tühi riiul

„Teid ootab tõeline üllatus…“ algas ühe Rimi kodupoe siseraadio reklaam, kus räägiti uuest Kalevi tikrite ja pähklitega šokolaadist. Üllatus oli tõepoolest suur, kui šokolaadi poes müügil polnudki. Kui vigu juhtub sellises suures, kogenud ja õlitatult töötavas organisatsioonis nagu seda on Kalev, siis tasub ka paljudes teistes ettevõtetes igaks juhuks mõelda läbi, kuidas veel parandada müügi ja turunduse koostööd parima tulemuse saavutamiseks. On ju vähene turunduse ja müügi koostöö üks tihedamini esinevad probleeme paljudes ettevõtetes.

Ma ei tea, kuidas on struktuur Kalevis, kuid paljudes organisatsioonides on jõutud sellini, et müük ja turundus on ühes osakonnas, mis on kõige lihtsam viis omavahelise koostöö parandamiseks. Kui aga ettevõtte struktuuris ei ole võimalik müüki ja turundust kokku panna, siis on võimalik ka muid viise kasutades saada tulemusi.

  • Kõigepealt peaks turundus ja müük koos seadma ühised eesmärgid ning neid tuleb mõõta samade kriteeriumite alusel. Tihti tehakse see viga, et kui turundus tegeleb suurte, loominguliste ja auhinnapotentsiaaliga kampaaniatega, siis on müügiosakond oma müügieesmärkide saavutamises täiesti üksi jäänud. Mõjutavad aga nii turundus kui müük ühe ja sama protsessi erinevaid osi: kui turunduse rolliks on kontaktide l(t)oomine, siis müügil nende samade kontaktide realiseerimine.
  • Turundus peaks kindlasti osalema müügikoolitustel ja käima regulaarselt kaasas müügikohtumistel. Nii on neil palju lihtsam aru saada müügiprotsessist ning nende endi rollist selles.
  • Turundus ja müük peaksid oma tegevusplaanid koos tegema ning jälgima ühiselt ka nende elluviimist. Siia hulka kuulub nii igapäevatöös operatiivsete muudatuste tegemine kui ka vajadusel pikaajaliste plaanide koos ümbermängimine.
  • Kindlasti tasub kasutada ühist CRM-I, et näha kliendikontaktide ajalugu ja seisu. Kui mõlemal tiimil on harjumus koguda ühtsesse süsteemi nii kampaaniate kui ka klientide infot ja seda ka igapäevaselt kasutada, siis on lihtne teha ka operatiivselt tegevustes muudatusi.
  • Väldi igal võimalusel osakondade vastandamist, sest lihtne on luua negatiivseid hoiakuid, kuid palju keerulisem koostöösuhteid taastada.