Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/theme/orangewhite/config.php on line 9
MI: Blogid

Anu-Mall Naarits

RSS

Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/lib/weblib.php on line 1518
Anu-Mall Naarits Pilt
Postitas: Anu-Mall Naarits - pühapäev, 20 detsember 2009, 01:32
Kõigile maailmas

Ma olin veendunud, et nädal enne jõule oma pisipojast järgmise aasta kalendrit tellides on järjekorrad kindlasti vähemalt paari nädala pikkused. Üllatati mind aga kahe päevase ooteajaga. Kliendina olin ülimalt õnnelik, turundajana aga pani pisut mõtisklema.

Tegemist on hea näitega selle kohta, kuidas klientide taju „ära rikutakse“. Mõne sellise kiire töö valmistamise pakkumise taustal tekib inimestel ootus, et kõike ongi võimalik saada kui mitte homme, siis vähemalt ülehomme. Ning kindlasti enesestmõistetavalt selle eest lisatasu maksmata.

Keeruliseks teeb olukorra see, et see kiirusekonkurents ei teki mitte ainult oma valdkonna ettevõtetega võrreldes, vaid nö kiiruse taju „rikutakse ära“ ka paljudes teistes valdkondades. Kui saan personaliseeritud kalendri enne jõule kahe päevaga, siis miks mõne flaieri trükkimiseks või mobiili paranduseks või tõlketööks peaks kuluma rohkem aega?

Turundajale paneb selline üldine arusaamine aga lisakoormuse. Teades, et meid võrreldakse oma ala parimatega, peame suutma ümber mõelda oma teenindusprotsessi nii, et tõepoolest suudamegi kahe päevaga teha töö, mille jaoks varem kulus aga nädal-paar.

Kiiruse kasvatamist aitab järgnev:

1. Teenindusprotsessi lühendamine, topeltkontrollide vähendamine. Jäta alles vaid must have, mitte nice to have tegevused

2. Teenindusprotsessi standardiseerimine, erandite vähendamine

3. Töötajatele suurema vastutuse andmine, et vähendada kooskõlastamiseks kuluvat aega

4. Kogu info ühes kohas, et hoida kokku selle otsimise pealt

5. Lisatöötajad, keda saad koormuse kasvades kiiresti appi kutsuda

6. Liiguta infot, mitte pabereid

7. Parimatelt õppimine (kuidas jõuab täna postitatud kiri homme kohale?)

8. Motiveeritud inimesed, kelle käes „töö lendab“

9. Reaalne tegevusplaan kiiruse kasvatamiseks, mitte pidev virisemine, et oleme liiga aeglased

10. Kindel veendumus ja usk, et alati saab kiiremini!