Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/theme/orangewhite/config.php on line 9
MI: Blogid

Anu-Mall Naarits

RSS

Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/lib/weblib.php on line 1518
Anu-Mall Naarits Pilt
Postitas: Anu-Mall Naarits - reede, 15 jaanuar 2010, 02:19
Kõigile maailmas

Ma tervitan igati Eesti Posti initsiatiivi liikuda oma uute postkontoritega kaubanduskeskustesse. See on tõepoolest hea viis olla seal, kus kliendidki. Ja mitte anda Smartpostile keskuste vallutamisel liiga suurt edumaad.

Samas tekitab minus küsimusi see, kas keskuste renditaset arvestades on praeguse kaubanduslähenemisega ikka võimalik kasumis olla. Mitte just liiga väikesel pinnal väärt käigutee kõrval on keskuse postkontor, kus on kahe kassa taga kolm müüjat ning kõige magusamal pealetöisel ajal ehk mõni üksik klient. Mõnel ruutmeetril seinapinnal müüakse ümbrikke, postkaarte ja kantseleitarbeid, mille valik ei ole ei kuidagi eriline  ega ka eriliselt rikkalik.

Kui palju peaks olema päevas oste, millest enamus jääb ehk mõnekümne krooni piiresse selleks, et selline koht kasumisse saada? Sadakond? Või rohkem?

Usun, et Eesti Post võidaks oluliselt, kui nad kasutaks oma hea asukohaga ruumi suurema hulga toodete väljapanekuks. Lisaks erinevate tarbijagruppide nägemisele on oluline ka tasakaalustada sortiment nii, et lisaks üliodavatele sisenemishinnaga toodetele (mõni kroon margi eest) oleks ka midagi, mille pealt kasumit teenida ning seda veel erinevates hinnakategooriates. Sel viisil kasvaks nii ostude arv kui keskmine ost.