Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/theme/orangewhite/config.php on line 9
MI: Blogid

Anu-Mall Naarits

RSS

Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/lib/weblib.php on line 1518
Anu-Mall Naarits Pilt
Postitas: Anu-Mall Naarits - pühapäev, 7 veebruar 2010, 03:23
Kõigile maailmas

Ma olin tõenäoliselt ainus, kes Päevalehe Investeerimise lisalehel selle reklaamteksti lõpuni lugeda jaksas. Ja seda mitte seetõttu, et tihedas kirjas pooleleheküljeline reklaam mind eriliselt paelunud oleks, vaid jahmatusest, et nii tõepoolest teebki üks uus reklaamigrupp endale reklaami.

Originaaltekst on siin muutmata kujul.

„Uus. Tugev. Innovaatiline. Energiline. Ja liiga busy, et endale web teha

Kes ei reklaami, see ei söö!

Arvatavasti, kulla firmaomanik, oled Sa kuulnud nüüdseks juba sada tuhat korda seda ütlust: praeguses madalseisus on õige aeg reklaamida! Seda öeldakse ja sellest räägitakse, aga seda ei põhjendata. Mõtlesime, et annaks siis sellele väitele ka põhjenduse. Nimelt on firmad praegu hakanud kokku hoidma just reklaamikulude pealt. See ei ole väga mõistlik mitmel põhjusel: esiteks – inimesed hakkavad otsima Sinu tootele või teenusele alternatiivi, kui nad sellest enam ei kuule; teiseks – praegusel ajal kui reklaame on vähem, saad sa sama raha kulutades suurema arvu kontakte kui varem. Miks?

Sellepärast, et teised reklaamid ei konkureeri sinu omaga! Nii lihtne see ongi ja üpris loogiline ka, aga mõtlesime, et seletame selle ikkagi lahti.

Uus ajastu reklaamis

Me peame tänama evolutsiooni selle eest, et inimene on muutunud sotsiaalseks loomaks erinevalt näiteks iguaanidest. See tähendab seda, et inimene otsib väljundit öelda, mida ta arvab asjadest, otsib inimesi ja kontakte, kes teda kuulaks ja temaga suhtleks ning ootab enda kaasamist ja personaalsust. Selleks on meil tänapäeval olemas toredad vidinad nagu Twitter ja Facebook. Facebook on nüüdseks võtnud Eestis tuurid üles ning kasutajaskond kasvab iga päev metsikult. Ka Twitter püsib veidi aeglasema tempoga Facebooki sabas. Miks me räägime sotsiaalvõrgustikest, kui me oleme reklaamigrupp? Selle samas lauses sisaldub vastus ka küsimusele. Tänapäeva parim reklaam on selline, mis kaasab inimest. Hinnapommid ja massilised allahindlused on igapäevased, aga see, et inimene tunneks ennast kutsutuna ja oodatuna osa võtma millestki, mis võib olla talle lühemas perspektiivis kasulikuks osutuda, on nüüdne trend ning edukate firmade turunduskampaaniate alus. Miks lühemas perspektiivis? Sest inimene pole looduse programmeeritud mõtlema ette, mis saab aasta või kolme pärast. Tänapäeva inimene on kärsitu. Tee katse: paku oma kolleegile valik kas ta soovib 500 krooni täna või 1000 krooni aasta pärast. Vastus näitab, kuidas praegune ajastu on inimese programmeerinud käituma.

Innovaatilisus

No meie artikkel seekord kubised klišeedest. Innovaatilisus on sõna, mis on paari aasta jooksul saanud käibefraasiks. Aga sellel on ka reaalne põhjus – kui teete midagi, siis tehke nii, nagu enne pole tehtud! Eesti inimene suudab väga kiiresti harjuda uute lähenemistega. Nagu ütles Henry Ford „Kui ma oleksin küsinud, mida mu kliendid soovivad, oleksid nad vastanud, et kiiremat hobust!“

Niisiis, nüüd kõik rõõmuga Twitterisse ja Facebooki oma firmadele kontosid looma ja helistage või mailige meile, kui soovite, et aitaksime teid kampaaniatega! Jõudu, jaksu ja edu teie tegemistes!“

Kui jaksasid lõpuni lugeda, siis tõenäoliselt oled minuga nõus järgmises:

1. Selle reklaami mõtte oleks võinud võtta kokku kolme lausesse: „Praegusel ajal on hea reklaamida, sest paistad konkurentide hulgas paremini silma. Sotsiaalvõrgustikud on kiiresti kasvav trend, Facebookis ja Twitteris saab klientidega personaalselt suhelda ja neid kaasata. Tuleb teha erilisi asju.“

2. Uue tulijana on äärmiselt oluline end täpselt positsioneerida ning keskenduda oma eripärale, mitte üritada ettevõtteid veenda lihtsalt rohkem tarbima. Tavalisel juhul aitab selline kogu kategooriat kasvatav üleskutse pigem turuliidritel müüki kasvatada.

3. Uue toote või teenuse turuletoomisel on oluline huvi ja usaldusväärsuse tekkimine. Teada on tõde, et kingsepal pole kingi, kuid peab olema näha, et vähemalt kontsaplekke on ta ikka vahetanud.

[ Muudetud: pühapäev, 7 veebruar 2010, 04:02 ]