Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/theme/orangewhite/config.php on line 9
MI: Blogid

Anu-Mall Naarits

RSS

Warning: Creating default object from empty value in /data03/virt21513/domeenid/www.turundusproff.ee/htdocs/lib/weblib.php on line 1518
Anu-Mall Naarits Pilt
Postitas: Anu-Mall Naarits - reede, 27 veebruar 2009, 10:46
Kõigile maailmas

Täna poest tulles ja ostukärust kotte autosse tõstes märkasin, et ostukärul reklaamiti maitseaineid ja kohupiimakreeme. Fakt, et ma neile nii hilja peale ostuprotsessi lõppu alles tähelepanu pöörasin, üllatas mind.

Kujutan ette, et reklaamiandjatele müüdi need pinnad maha kui ülimalt nutikad viisid kliendi ostmist kasvatada ja tunnistan ausalt, et oleksin ka ise reklaamijana sellist pinda katsetanud.

Täna aga oma kogemuse üle mõeldes tundub, et siin võiks hoopis paralleele tõmmata "Miks me ostame" raamatu autori Paco Underhilli poolt kasutatud termini 'transition zone' ehk eesti keeles üleminekutsooniga. Tema uuringute kohaselt vajab poodi siseneja mõnda hetke, et kauplusekeskkonnaga kohaneda. Seega on soovitatav selles mõnemeetrises üleminekutsoonis mitte mingeid kaupu pakkuda ega reklaami teha, sest me ei pane seda tähele. Kuigi jah, ostukorv või käru on üks väheseid, mida me seal tsoonis otsime.

Tänasele kogemusele toetudes liigitaksin ma nii ostukorvis kui ka kärus oleve reklaami nn üleminekutsooni reklaami alla ja soovitaksin poekeskkonnas reklaami tegijatel katsetada reklaamimises muude asukohtadega.

Või on kellelgi vastupidiseid kogemusi, mis kinnitavad, et ostukärul olev reklaam on parim võrreldes teiste kommunikatsiooniviisidega poes?

[ Muudetud: neljapäev, 26 märts 2009, 11:37 ]